Returer

Returer

Du har alltid 14 dagars ångerrätt från att du har mottagit din beställning. Om det har gått 14 dagar sedan ditt köp kan vi tyvärr inte erbjuda återbetalning eller utbyte. Om tidsfristen löper ut en helgdag förlängs den till nästkommande vardag.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontakt@elmander.se . I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna inklusive tillbehör bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd, skadad eller saknad produkt.

På återbetalningsbeloppet tar vi ut en 15% hanteringsavgift.

 

Ångerätten gäller inte vid:

Vissa typer av varor är undantagna från att returneras. Produkter som är intima eller sanitära varor kan inte returneras.

Det finns vissa situationer där ingen återbetalning beviljas:

• något objekt som inte i sitt ursprungliga skick, är skadade eller saknade delar av skäl som inte beror på vårt fel.

• Alla objekt som gav mer än 14 dagar efter leverans.

Ytterligare artiklar som inte kan returneras:

• Presentkort

OBS: Se till att tydligt visa på returpaketet ditt order-id eller namn då vi behöver det för att hantera ärendet

Återbetalningar (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning.

Om du är godkänd behandlas din återbetalning och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

OBS: Se till att tydligt visa på returpaketet ditt order-id eller namn då vi behöver det för att hantera ärendet

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss på kontakt@elmander.se

Försäljningsartiklar (om tillämpligt)

Varor som säljs kanske inte är berättigade till återbetalning. Om du har några frågor angående en produkt som är berättigad till återbetalning, vänligen kontakta oss innan du beställer på kontakt@elmander.se.

Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast artiklar om de är defekta eller skadade om de listades som helt nya. Om en artikel inte listades som helt ny ersätter vi bara artiklar som drastiskt skiljer sig från den ursprungliga beskrivningen på produktsidan. Om vi ​​inte kan ersätta ditt föremål kan vi i stället erbjuda dig en återbetalning. Om du behöver byta ut ditt objekt, skicka oss ett e-postmeddelande till kontakt@elmander.se

Gåvor

Om objektet markerades som en gåva när det köpts och skickades direkt till dig, får du en presentkredit för värdet på din retur. När det returnerade objektet har mottagits skickas ett presentkort till dig.

Om varan inte var markerad som en gåva när den köpts, eller om gåvagivaren fick beställningen till sig själva att ge till dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvagivaren och han kommer att få reda på din återkomst.

Frakt

För att returnera din produkt, kontakta oss på kontakt@elmander.se

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din artikel. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 500 SEK bör du överväga att använda en spårbar fraktjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel och vi är inte ansvariga för förlorade eller skadade föremål under frakt.